Deklaracja Dostępności

Dom Pomocy Społecznej w Dębnie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.dpsdebno.pl.

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Niezgodności

  • Niektóre dokumenty opublikowane na stronie są w formacie PDF, które nie są w pełni dostępne dla osób niewidomych.
  • Część multimediów nie posiada napisów dla osób niesłyszących.
  • Nie wszystkie obrazy posiadają opisy alternatywne.

Wyłączenia

  • Dokumenty archiwalne, które zostały opublikowane przed dniem 23 września 2018 r., nie są w pełni dostępne, ponieważ są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
  • Multimedia opublikowane przed dniem 23 września 2020 r. są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

Deklarację sporządzono dnia: 1 lipca 2024 r. Deklarację ostatnio aktualizowano dnia: 1 lipca 2024 r.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową Osobą kontaktową jest Kamila Wachowska, e-mail: dps@dps-debno.pl. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Procedura wnioskowo-skargowa

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego środka dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.

Żądanie powinno zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeżeli żądanie dotyczy alternatywnego sposobu dostępu.

Realizacja żądania powinna nastąpić niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym fakcie wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.

Skargi na brak zapewnienia dostępności można składać do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Kontakt z inspektorem ochrony danych osobowych na adres siedziby administratora lub e-mail: iodo@sys-it.pl

Informacje dodatkowe

Ułatwienia:

  • Na stronie internetowej można korzystać z narzędzi zwiększających dostępność, takich jak zmiana kontrastu, powiększenie tekstu czy nawigacja klawiaturą.