Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej jako RODO), (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, z  późn. zm.), których dane przetwarzamy, uprzejmie informujemy, że:

  1. Administratorem Danych Osobowych jest: Dom Pomocy Społecznej w Dębnie, Dębno 27, 89-310 Łobżenica (DPS)e- mail: dps@dps-debno.pl, tel. 67 286-18-20, (dalej: „Administrator”).
  2. Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych: Magdalena Krzyszka e- mail – iodo@sys-it.pl, pisemny kontakt możliwy także na adres Administratora danych.
  3. Dane osobowe pracowników będą przetwarzane przez pracodawcę w następujących celach:
  4. Realizacji umowy zawartej w związku z art. 6ust 1 lit. b RODO
  5. realizacji obowiązku wynikającego z Kodeksu pracy (art. 6 ust. 1 lit. c, art. 9 ust. 2 lit. b RODO) przez okres zatrudnienia – wyliczania i wypłaty wynagrodzeń
  6. realizacji obowiązków w zakresie egzekucji z wynagrodzenia wynikających z Kodeksu pracy, Kodeksu postępowania cywilnego, ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, ustawy o komornikach sądowych (art. 6 ust.1 lit. c RODO) – 3 lata od ostatniego potrącenia
  7. ewidencji czasu pracy – w celu realizacji obowiązków wynikających z ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy – do 10 lat (art. 94 pkt 9b ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r., Kodeks pracy w związku z § 6 Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10 grudnia 2018 r., w sprawie dokumentacji pracowniczej)
  8. realizacji obowiązków pracodawcy wobec pracowników wynikających z ogólnie obowiązujących oraz wewnętrznych przepisów prawa pracy w celu realizacji obowiązków pracodawcy wynikających z Kodeksu pracy i innych przepisów prawa pracy, (art. 6 ust. 1 lit. c, art. 9 ust. 2 lit. b RODO) przez okres zatrudnienia;
  9. realizacji obowiązków bhp — w celu realizacji obowiązków pracodawcy wynikających z Kodeksu pracy, rozporządzenia w sprawie ogólnych przepisów bhp i innych przepisów prawa pracy (art. 6 ust. 1 lit. c, art. 9 ust. 2 lit. b RODO) przez 50 lat/ 10 lat od ustania zatrudnienia;
  10.  prowadzenia akt pracowniczych w celu realizacji obowiązków pracodawcy wynikających z Kodeksu pracy, ustawy o narodowym zasobie archiwalnymi archiwach oraz rozporządzenia w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobów prowadzenia akt osobowych pracownika (art. 6 ust. 1 lit. c, art. 9 ust. 2 lit. b RODO) przez 50 lat /10 lat po ustaniu zatrudnienia;
  11. realizacji obowiązków wobec ZUS w celu realizacji obowiązków płatnika składek emerytalno-rentowych wynikających z ustawy  o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych, ustawy o systemie ubezpieczeń  społecznych oraz ustawy oświadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze  środków  publicznych (art. 6 ust. 1 lit. c, art. 9 ust. 2 lit. b RODO)  przez 50 lat lub 10 lat w zakresie przechowywania dokumentów, na podstawie których następuje ustalenie podstawy wymiaru emerytury lub renty;
  12. realizacji obowiązków podatkowych w celu realizacji obowiązków płatnika podatku dochodowego wynikających z Ordynacji podatkowej, ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i innych przepisów podatkowych  (art. 6 ust. 1 lit. c RODO)  przez 5 lat od końca roku kalendarzowego;
  13. obowiązków księgowo-rachunkowych w celu realizacji obowiązków wynikających z ustawy o rachunkowości, Ordynacji podatkowej oraz ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (art. 6 ust. 1 lit. c RODO)  przez 5 lat od końca roku rozliczeniowego, w którym nastąpiło zdarzenie;
  14. bezpieczeństwa fizycznego budynku oraz mienia pracodawcy na podstawie prawnie uzasadnionego interesu pracodawcy (art. 6 ust. 1 lit. e RODO) polegającego na ochronie fizycznej pomieszczeń pracodawcy;
  15. realizacji świadczeń dla osób uprawnionych do korzystania z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, na podstawie art. 8 ustawy o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych w związku z art. 6 ust. 1 lit. c RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. b RODO – dane osobowe osób uprawnionych są przechowywane przez okres ubiegania się o świadczenie, jego ustalenie i realizację, a także okres 3 lat od dnia wymagalności roszczenia;
  16. przetwarzania danych kontaktowych pracownika na podstawie zgody- art. 6 ust 1 lit. a RODO (nr. Tel, e-mail)
  17. dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami – na podstawie prawnie uzasadnionego interesu pracodawcy (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegającego na występowaniu w sprawach sądowych, na podstawie przepisów Kodeksu pracy, Kodeksu cywilnego oraz Kodeksu karnego lub innych właściwych przepisów – przez 3 lata od ustania zatrudnienia, a w przypadku toczącego się postępowania – przez okres trwania postępowania do czasu jego prawomocnego zakończenia oraz do czasu przedawnienia roszczeń.
  18. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres przewidziany przepisami prawa w tym zakresie, w tym przez okres przechowywania dokumentacji określony w przepisach powszechnych i uregulowaniach wewnętrznych administratora w zakresie archiwizacji dokumentów, okres przedawnienia roszczeń przysługujących administratorowi i w stosunku do niego.
  19. Pani/Pana dane mogą być udostępniane innym podmiotom, jeżeli obowiązek taki będzie wynikać z przepisów prawa (ZUS, NFZ, US) i innym organom państwowym.  Do Pani/Pana danych osobowych mogą też mieć dostęp podmioty przetwarzające dane w naszym imieniu (podmioty przetwarzające) np. podmioty świadczące pomoc prawną, usługi informatyczne, dostawcy systemów informatycznych, podmioty zapewniające asystę i wsparcie techniczne dla systemów informatycznych, usługi niszczenia i archiwizacji dokumentów, jak również inni administratorzy danych osobowych przetwarzający dane we własnym imieniu, firmy ubezpieczeniowe, podmioty prowadzące działalność pocztową.
  20. Prawa osób, których dane dotyczą:

Zgodnie z RODO przysługuje Pani/Panu prawo do:

Aby skorzystać z wyżej wymienionych praw należy skontaktować się z administratorem i poinformować, z którego prawa i w jakim zakresie chce Pani/Pan skorzystać.